vrijdag 28 oktober 2011

Vandaag de bak gemaakt die onder het zitgedeelte wordt bevestigd en waarin bijvoorbeeld een deel van de bedrading, de spanningsregelaar en het startrelais hun nieuwe plek krijgen. Het enige wat nog aan de bak moet gebeuren is het maken van een deksel en spuitwerk.











zondag 23 oktober 2011

Vandaag het achterste deel van het frame en de achterbrug in de spuitprimer gezet. Eerder deze week nog de bevestiging voor het remvloeistof reservoir gemaakt. Laatste wat nog moet gebeuren voordat ik naar de voorkant vd motor ga, is het maken van een bak onder het zitje waar straks de electronica in komt (spanningsregelaar, gelijkrichter, startrelais enz.)







vrijdag 14 oktober 2011

Achterrem verbinding is klaar. Ophanging voor de centrale rempomp gemaakt en de verbinding tussen voetpedaal, tussenas en rempomp afgemaakt. Volgende klus wordt het verwijderen van de achterpartij (wiel en achterbrug) en het in de primer zetten van blootliggende framedelen. Daarna nog een paar losse onderdelen plamuren, schuren en spuiten. Als laatste deel van de achterpartij ga ik een klein bakje onder het zitgedeelte maken waar alle electronica in verwerkt wordt. En dan? .... dan naar de voorkant van de motor!!









dinsdag 11 oktober 2011

Een nieuwe verbinding gemaakt vanaf de nieuwe Tarozzi voetsteun naar het originele hevelsysteem van de achterrem. Ik heb het originele rempedaal verzaagd om hem in de nieuwe situatie te kunnen gebruiken. De rempedaal draait op een as die door het frame heenloopt. Aan de achterkant van deze as maak ik later het hevelsysteem naar de centrale rempomp (laat ik later allemaal wel zien op foto's.) Op het afgezaagde gedeelte heb ik een nieuwe, kleinere 'lus' gelast. Tussen deze nieuwe lus en de verbinding op de voetsteun heb ik een verbinding met getapte draad gemaakt, zodat als je op de rempedaal drukt, deze kracht wordt overgebracht op de as richting rempomp. Bla bla verhaal, bekiek de foto's maar. Eerstvolgende klus is dus de hevelverbinding naar de centrale rempomp. Laterrr







vrijdag 7 oktober 2011

Verder met de bevestigingen voor de rem/schakelset gegaan. Het plaatmateriaal dat ik oorspronkelijk gebruikt had voor de ophanging bleek toch nog enige zijdelingse beweging toe te staat (ondanks dat het 5mm dik is.) Ik heb nu twee platen van hetzelfde materiaal op elkaar gedaan en de zijkanten aan elkaar vastgelast. Nu is het een stijve contstructie en door de dikte lijkt het ook massief en daardoor mooier. Ik kan in de garage wel weer merken dat de herfst is aangebroken. Het is weer vochtig aan het worden. Aangezien er nog veel delen van het frame bloot liggen, wil ik korte termijn juist deze delen alvast even in de primer te zetten voordat ze gaan oxideren. Aflakken komt later wel. Maar goed, eerst de rem/schakelset goed afwerken en de verbinding met de versnellingsbak en de achterrem fixen!



dinsdag 4 oktober 2011

Een begin gemaakt met het monteren van de rem/schakelset. Volgende stap is de 'link-bevestigingen' naar de versnellingsbak en de achterrem maken.


zaterdag 1 oktober 2011

Vandaag met Klaas naar de motormarkt in Hardenberg geweest. Wat een mooie dag en wat ontzettend veel mooie klassieke motoren hebben we gezien! Ook nog mooie spullen gekocht (rem-schakelset,clipons, spatbord en een remvloeistofreservoir.) Even weer wat foto's bijgevoegd. Eerstvolgende klus; de remschakelset monteren.